Sayfalar

6 Kasım 2014 Perşembe

Baklava Yufkasında Pazılı Labneli Börek


Hamur işi ve böreklere ara vermeye çalıştıkça, aklım hep onlara gidiyor, geçen gün yine kendimi evdeki baklava yufkası ile börek yaparken buldum...Hera'nın da pazı tüketmesi için genelde farklı tarifler denemeye çalışıyorum zaten, ama bu defa iyice kolaya kaçtım. Baktım buzdolabında koca bir demet pazı bir de paketi bile açılmamış baklava yufkası var, eh bundan pratik bişey olamaz diye düşündüm.

Zaten baklava yufkasını sadece börek yapmak için alıyorum, bayılıyorum bu hamurdan çıtır çıtır böreklere...Herşeyden önce hem çok pratik oluyor hem de ağızda çıtır çıtır dağılan muhteşem bir lezzet çıkıyor ortaya. Bir de çocuklar zaten çok seviyor, hatta pazı ya da ıspanak tüketmeyen çocuk için harika bir alternatif aynı zamanda.

En iyisi tarife hemen geçeyim, çok pratik ve lezzetli bu tarifi mutlaka deneyin, bu arada pazı yerine ıspanak da tercih edebilirsiniz.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 demet pazı
1 adet orta boy soğan
Tuz, karabiber, pulbiber
1 paket labne peyniri
Zeytinyağı
Baklava yufkası
Üzeri için; 1 yumurta, haşhaş ve susam

▪ İyice yıkayıp suyunu süzdüğünüz pazilari ince ince doğrayın. Bir tavaya çok az zeytinyağı koyup doğradığınız soğanı orta ateşte soteleyin. Soğanların rengi hafif değişince pazı yapraklarını da ekleyip renkleri hafif değişene kadar kavurun. Son olarak, tuz, baharatlar ve labne peynirini ekleyip iyice karıştırın ve iç malzemeyi ateşten alıp soğumaya bırakın.

▪ Geniş bir tezgahta bir kat baklava yufkası serin ve bir fırça ile çok hafif zeytinyağı sürün, ikinci yufkayı da üzerine serip tekrar yağlayın. Son olarak 3. yufkayı da en üste koyup tekrar yağlayın ve bu yufkanın üzerine iç malzemeden yufkanin uzun tarafına yayın ve rulo şeklinde sararak tepsiye yerleştirin. Bu işlemi iç malzeme bitene kadar tekrar edin.

▪ Son olarak, yufkanin üzerine fırça ile yumurta sürüp, haşhaş ve susam serpin. Börekleri önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder