Sayfalar

14 Ekim 2014 Salı

Tiramisu


Tiramisu hepimizin yaptığı en lezzetli ve en hafif tatlılardan biri, ben uzun zamandır yapmamıştım. En büyük nedenlerinden biri gerçek bir tiramisu da mascarpone peynirinin olması gerekiyor, labne ile denediğimiz tiramisu maalesef çok da orjinal değil, ben mascarponeyi burada bulamıyorum, ev yapımı mascarpone tariflerine de rastladım ama maalesef deneyecek fırsat da bulamadım.


Hafta sonu evde bir tiramisu özlemi ve baskısı da olunca alelacele labneli ama yine de çok hafif ve lezzetli bir tiramisu yaptım. Uzun zamandır yapmayınca da özlemişim, tarif çok pratik belki de hepinizin uyguladığı bir tarif olabilir ama yine de denemeyenler için paylaşmak istedim. Bu tarifi de mutlaka kedi dili bisküvi ile deneyin, eminim seveceksiniz.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 paket kedi dili bisküvi
1 büyük fincan espresso ya da filtre kahve
2 yemek kaşığı acıbadem likörü

Kremasi için;
2 yemek kaşığı un
500 ml süt
2 yumurta sarısı
1, 5 çay bardağı toz şeker
1 çay kaşığı vanilya
1 paket labne peyniri
Üzeri için; kakao

▪ Derin bir tencerede un, vanilya ve sütü orta ateşte karıştırarak ısıtın, süt biraz ısınınca toz şeker ve yumurta sarilarini da ilave edip çırpmaya devam edin. Karışım iyice muhallebi kıvamına gelince labne peynirini ekleyin ve iyice karıştırın. Tencereyi bir kenarda bekletin.

▪ Bu sırada filtre kahveyi ve acı badem likorunu geniş bir tabağa koyun. Kedi dili biskuvileri içinde çok yumusamayacak şekilde hafif ıslatın. Muhallebiden kavanozlarin tabanına paylaştırın, üzerine ıslattığınız kedi dili biskuvilerden yerleştirin ve tekrar krema ekleyin. Buzdolabında en az 3-4 saat soğumaya bıraktığınız tatlıyı üzerine kakao serperek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder