Sayfalar

6 Ağustos 2014 Çarşamba

Kakuleli Vanilyalı Dondurma


Üst üste iki dondurma tarifi oldu ama yaz bitmeden denemeniz gereken dondurma tariflerinden biri daha var sırada...Kakuleli dondurma tarifi. Nasıl olsa iyice alıştım evde dondurma yapmaya, o yüzden çeşit çeşit tarif deniyorum sürekli. Takip edenler bilir benim evdeki kakule stoğumu, zaten bloga şöyle bir bakarsanız kakuleli birçok tarife rastlayabilirsiniz.


Artık öyle bir boyuta geldi ki bu kakule tutkusu, evdeki kahvemi de onsuz içemiyorum. Hatta, her zaman kakuleyi havanda ezmek biraz zor olduğu için güzel bir çözüm de buldum, evdeki fazla olan tuz ya da karabiber öğütücünüz varsa, kakulenin içindeki siyah tohumları öğütücüye doldurun ve kahveye istediğiniz kadar öğütün.

Kakuleli dondurmaya gelince, Stockholm ziyaretinde kakuleli külahların lezzetine doyamamıştım, o lezzette külah bulamayacağıma göre en iyisi dondurma kakuleli olsun dedim ;) Beklediğimden de muhteşem oldu!! Zaten ev yapımı dondurmadaki gerçek süt ve salep aromasından tekrar bahsetmeme gerek yok. Bu dondurmayı denemenizi şiddetle tavsiye ederim, eminim seveceksiniz.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

2 su bardağı süt
1/2 su bardağı toz şeker
1 tutam tuz
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yemek kaşığı salep
1 çay kaşığı vanilya
1 çay kaşığı öğütülmüş kakule

▪ Sütü ve salebi derin bir tencereye koyun ve 5-10 dakika kadar oda sıcaklığında bekletip orta yükseklikte ateşe alın ve karıştırın. Süt ılıma noktasına gelince toz şeker ve vanilyayı ekleyin.

▪ Bu karışıma salep, mısır nişastası, tuz ve kakuleyi ekleyip karıştırarak pişirin ancak muhallebi kıvamına gelmeden az önce ateşten alın. Karışımı iyice soğuduğunda 10 dakika kadar derin dondurucuda bekletin.

▪ Bu sırada dondurma makinasının hazinesini derin dondurucudan alıp, çalıştırın ve karışımı da hazneye boşaltıp makinayı 20 - 25 dakika kadar çalıştırın. Spatula ile dondurmayı alıp bir kaba aktarın ve en az 4 saat boyunca derin dondurucuda bekletip servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder