Sayfalar

22 Mayıs 2014 Perşembe

Ispanaklı Tahinli Börek


Uzun bir ara verdim yine, daha doğrusu vermek zorunda kaldım...Önce biraz tatil molası verdik, Ege havası iyi geldi bünyemize ama bu sırada Soma' da madencilerin yaşadıkları, ölenler ve geride bıraktıkları...Son zamanlarda, sürekli gündemde olan kayıp ve kaçırılan çocuk haberleri ile irkilirken, bu defa Soma'da neler yaşandığını izlemek, düşünmek sarstı hepimizi, bu yüzden bilgisayarı da elime almadım hiç, içimden gelmedi...

Sanki, son zamanlarda ülkemizin üzerinde kara bulutlar dolaşıyor, neredeyse hergün başka bir felakete uyanıyor gibiyiz artık...Ama yine de, ümit edelim biz, o umudu elden hiç bırakmayalım ki çocuklarımızın da aydınlık gelecekleri olsun...

Böyle uzun aralar verince, benim arşivimde de bir yığılma oluyor, artık daha sık paylaşım da bulunmalıyım ki bu arşivi biraz düzenlemem gerekiyor.



Bu ıspanaklı tahinli börek tarifini televizyonda bir programda görüp, yarım saat içinde karar verip, pişirmiştim hemen. Hmm, fotoğrafları çeker çekmez de fazlasıyla yemiştim :) Aslında, gün içinde asla Tv açmam, nasıl olduysa bir anlık boşluğuma ve açlığıma geldi heralde, kanallar arasında geziyim derken bu programa rastladım, artık nasıl acıktıysam programın konuğu tarifi uygularken ben malzemeleri hazırlamıştım bile...Yok, ama karar verdim, ben iyi ki tv izlemiyorum, yemek programları bana iyi gelmiyor :))

Tarife gelince, Adana yöresine ait o kadar pratik ve lezzetli bir börek ki, mutlaka denemelisiniz. Ispanak ve tahin muhteşem uyum sağlıyormuş, eh, bir de elde açılan bir börek lezzetli olmaz mı hiç? Parmaklarınızı yiyeceğiniz türden bir börek bu...



Neyse, ben tarife geçeyim, siz de bu tarifi en kısa zamanda deneyin. Çok seveceksiniz...

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

500 gr un
1 kase yoğurt
Bir tutam tuz
1 kg ıspanak
1 adet büyük boy soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
Zeytinyağı
Tuz, karabiber
4 yemek kaşığı tahin

▪ Hamur için, un, yoğurt ve tuzu bir kasede iyice yoğurup, un eksik gelirse biraz daha ilave edin ve üstü kapalı bir şekilde yarım saat dinlendirin. Bu sırada, geniş bir tavada ince doğranmış soğanı bir miktar zeytinyağında orta ateşte soteleyin.

▪ Ispanağı da iyice yıkayıp, ince ince doğradıktan sonra tavaya ekleyip, karıştırmaya devam edin. Son olarak, salça, karabiber ve tuz ekleyerek bir süre daha kavurun. Karışımı ocaktan alın ve soğuduktan sonra tahini ekleyip iyice karıştırın.

▪ Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler koparıp, unlu tezgahta ince olacak şekilde merdaneyle açın ve iç malzemeden bir miktar koyup, böreği D şeklinde kapatın. Hazırladığınız börekleri az yağlı yapışmaz bir tavada altını ve üstünü iyice pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder