Sayfalar

6 Nisan 2014 Pazar

Fırınlanmış Elmalı Krepler



Bu aralar taktım yine sağlıklı beslenmeye, aslında Hera doğmadan önce o kadar da dikkat etmezdim, hatta içinde ne olduğunu çok da sorgulamadan herşeyi yerdim. Ama sonra, Hera aramıza katılınca, yani anne olunca mutfağa girenlere ve tükettiklerimize daha çok dikkat eder oldum...Bu konuda da hala okuyorum ve araştırıyorum. Hoş tabii günümüzde hergün yeni bir " uzman " çıkıp biraz kafamızı karıştırsa da, bu konuda uzman çok değerli birkaç kişiyi çok yakından takip ediyorum son yıllarda...Evde en çok da beyaz un ve şeker tüketimini kendimce kontrol altına almaya çalışıyorum.



Tabii ki un kullanıyoruz ama son zamanlarda tam buğday ununu tercih ediyorum ben. En azından lif ve besin değeri daha yüksek ve birçoğumuzun kullandığı beyaz una göre çok daha az rafine edilmiş. Bir de firma da çok önemli hem un hem de şeker alırken markayı da göz önünde bulundurmak gerekiyor. Burada reklam yapmak istemem, tercih yaparken daha güvenilir olan birkaç firma var, onlara yönelmek lazım daha çok. Ay, neyse yine çok uzattım, aslında anlatmak istediğim bu elmalı krepler o kadar lezzetli ve besleyici oldu ki, içine tam buğday unu girdiği için olsa gerek...Yani, aslında bir saattir bunu anlatmaya çalışıyordum da bir türlü toparlayamadım...;))

Son zamanlarda çok yapıyorum krep, hal böyle olunca da beyaz unu az tüketmek için bir kaçış noktası bu aynı zamanda ;)) Bu fırınlanmış krepler de Hera'nın favorisi, çok güzel bir havada fotoğraflayamasam da paylaşmak istedim yine de. Siz de bizim gibi sürekli krep yapıyorsanız ve farklılık istiyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin. Eminim çok seveceksiniz.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

2 adet yumurta
2 su bardağı süt
1, 5 - 2 su bardağı tam buğday unu
1 tutam tuz
3 adet orta boy elma
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
Üzeri için;
2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
1 yemek kaşığı toz şeker

▪ Krepleri hazırlamak için derin bir kapta yumurta, süt, tuz ve buğday ununu iyice çırpın ve yapışmaz bir tavada orta ateşte her iki tarafını da pişirerek ince krepler elde edin ve bir kenarda bekletin.

▪ Bu sırada başka bir tavada küp küp doğradığınız elmaları üzerine tereyağı, toz şeker ve tarçın ilave ederek elmaların rengi değişene kadar pişirin. Pişirdiğiniz elmalardan 1-2 yemek kaşığı kadar her bir krebin ortasına koyup rulo yapın ve kendi etrafında sararak iyice yağladığınız bir fırın kabına yerleştirin.

▪ Son olarak üzerine tereyağına toz şekeri ekleyin ve kısık ateşte eriyene kadar karıştırın ve kreplerin üzerine gezdirin. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirin ve üzerine pudra şekeri gezdirip ılık servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder