Sayfalar

20 Şubat 2014 Perşembe

Etli Bulgur Köftesi



Sizi bilmiyorum ama, ben bu havalarla iyice bahar moduna girmiş bulunmaktayım. Pinterestte de çoktan başlayan bahar esintileri beni de iyice etkiledi, evin her yerinde bahar çiçekleri, bitkileri, bir yandan da bahar renklerine bürünme çabaları, hem evde hem de kıyafetlerde pastel ve cıvıl cıvıl renkleri karıştırma dönemim de başlamış oldu hayırlısıyla...

Yani, anlayacağınız ben bu aralar mutfakta yeni tarifler denemekten çok, baharın o huzur ve enerji veren renkleriyle uğraşacakmışım gibi gözüküyor. Napalım, özledik tabii pastel mavileri, pembeleri...Eh, ben renklerle uğraşırken burayı da boşlamak istemiyorum hiç, işte uzun zamandır arşivde bekleyen bir tarif daha, etli bulgur köftesi...Takip edenler bilir, ben bu bulgur köftelerini çok sayıda hazırlayıp, derin dondurucuya birkaç paket halinde koyuyorum. Bazen, acil yemek yapmam gerektiğinde hemen imdadıma yetişiyorlar. Neyse ki, bu köfteleri Hera da çok seviyor. Bazen kıymalı yoğurtlu bir sos ile, bazen de etli ya da sebzeli bir yemek olarak...

Bu defa, çorba gibi hazırlayıp içine kuzu eti ilave ettim, biz çok sevdik. Sizin de mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Hem sağlıklı hem de besleyici bu tarifi çocuklarınıza mutlaka yapın. Hatta, bu tarife biraz sumak ve nar ekşisi ilave ederseniz, lezzetine lezzet katmış olursunuz.

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

Yeterli sayıda bulgur köftesi- tarif için buraya tıklayınız
250 - 300 gr haşlanmış kuzu kuşbaşı
1 kase haşlanmış nohut
Yarım limonun suyu
1 yemek kaşığı nar eksisi
2-3 yemek kaşığı tereyağı
1 adet orta boy soğan
Tuz, karabiber, pulbiber
2 yemek kaşığı biber salçası

▪ Kuşbaşı olarak doğranmış kuzu etini yumuşayana kadar iyice haşlayın ve suyunu süzerek ayırın. Derin bir tencerede tereyağı ile ince doğranmış soğanları soteleyin. Soğanların rengi değişmeye başlayınca salçayı ve haşlanmış kuzu etlerini ekleyip birkaç dakika kavurun.

▪ Ayırdığınız et suyunu tencereye ilave edin ve orta ateşte kaynamaya bırakın. Bu esnada, tuz, karabiber, pulbiber, limon suyu ve nar ekşisini de ekleyin. Yemeğin suyu iyice kaynayınca haşlanmış nohutları ve bulgur köftelerini ilave edin ve 10 dakika daha pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder