Sayfalar

9 Aralık 2013 Pazartesi

Pazılı İspanyol Omleti



















Yine oldukça uzun bir aranın ardından geçebildim blogumun başına...Aslında hep buralardayım ben, hergün mutlaka hem kendi bloguma hem de çok severek takip ettiğim bloggerlara uğruyorum bir defa, sonra pinterest, instagram, twitter derken...zaman geçiyor işte...



















Neyse, nihayet blogların hareketlenmesiyle ve pinterestte takip ettiğim birbirinden etkileyici yayınlarla en nihayet ben de girebildim christmas havasına...;))  Bu yıl sanki o kadar hızlı ve koşturmaca içinde geçti ki, yine girdik bile yeni yıl hazırlıklarının içine... Ayy, Hera benden daha heyecanlı bu konuda, ağaç süsleri konusunda hergün fikir veriyor bana, hmmm, bir de şimdiden yeni yıl hediyesi pazarlıkları başladı...Bütün aileden beklediği hediyeleri hatırlatmayı da ihmal etmiyor küçük hanım bu aralar...Listesi de epeyce uzun hanımefendinin...;))




















İşte bugünlerde bende böyle yeni yıl havaları eserken, arada bir yeni tarifler denemeye de fırsat yaratmak için uğraşıyorum...Bu tarifte bizim omlet tarifimize hiç yabancı olmasa da aslen ispanyol mutfağına ait olup, bol yumurtalı, patatesli ve oldukça kalın, dolgun bir omlettir.








































Klasik ispanyol omletine bir miktar pazı yaprağı ekleyerek bu lezzeti farklı bir boyuta taşımak da mümkün. Hele, evde pazı gibi besleyici ve vitaminli bir sebzeyi tüketmekte sorun çıkaran ufaklıklar varsa, inanın bu onlar için mükemmel bir alternatif... Neyse, ben uzatmadan bu lezzetli omletin tarifine geçeyim, bu tarifi özellikle çocuklarınız için mutlaka deneyin, ama yanına bir bardak dolusu köpük köpük ayran koymayı da ihmal etmeyin.;))

Hepinize afiyet olsun.  


Malzemeler  

4 - 5 adet yumurta
2 orta boy patates
1 orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı tereyağı
1/2 demet pazı
Tuz, karabiber  

Üzeri için,  
Pulbiber, taze soğanın yeşil yaprakları  

▪ Tereyağını bir tavada iyice eritip, patatesleri ve soğanı ince halkalar halinde doğrayarak tavaya aktarın. Patatesler iyice yumuşayana kadar soteleyin. Üzerine pazı yapraklarını doğrayıp, birkaç dakika daha kavurun.  

▪ Bu sırada yumurtaları derin bir kasede tuz ve karabiber ekleyerek iyice çırpın. Karışımı tavaya dökün ve kapağını kapatarak kısık ateşte ağır ağır pişirin.   Omleti dilimler halinde servis ederken üzerine taze soğanın yeşil yapraklarını ve pulbiberi serpiştirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder