Sayfalar

19 Aralık 2013 Perşembe

Havuç Pastası - No Bake Carrot Cake


Blog oluşturmadan önce de internetin başından kalkmazdım, ama blog dünyasına girdiğimden beri ne zaman fırsat bulsam, ki Hera ile gün içinde bu biraz zor oluyor ;)) , birazcık kendim için mola verip dinleneceğime sürekli bloglar ne yapmış, sanal dergilerde neler var, dur pinterestle instagram ada göz atayım derken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum bile...Yani, aslında Herayla oynarken, onunla vakit geçirirken bu kadar yorulmuyorumdur herhalde...


Bakmayın tabii yoruluyorum dediğime, bence bütün bloggerların heyecanlarını kaybetmemesi için bu da gerekli...gerekli tabii ama bir de gördüğü yayınlara fotoğraflara bakarken kendinden geçip, yapılacaklar listesi uzadıkça kafamın içinde karınca ordusu dolaşmasa çok daha iyi olurdu...Yapmak istediğim o kadar çok şey var ki, bir de her gördüğüm güzel şeye ' bunu ben de yapmalıyım, dur not alayım ' diye atlamasam keşke...



İşte geçenlerde yine böyle karışık, dağınık bir akılla gezerken, yabancı sanal dergilerden birinde gördüm bu pişmeyen, yani no-bake, havuç pastasını, o an hemen aldım tabii bu tarifi de benim çarşaf gibi listeye ;)) Keşke derginin adını da verebilseydim ama onu not etmemişim işte...Eh, böyle ordan oraya atlamanın sonuçları bunlar...;))

Neyse, bu tarife gelirsek, aslında çok da yabancı değil bize. Hani, şu annelerimizin havuçla biskuvileri harmanlayıp, top şekli vererek hindistan cevizi dolu kaselerde yuvarladığı havuç topları var ya...Hıh, bu pasta o tarifle neredeyse özdeş, ben pasta formunda olsun diye dikdörtgen bir kalıba döküp soğuttum.



Bu lezzeti tekrar denemeyeli o kadar uzun zaman olmuş ki, yerken çocukluğuma dönmüş de oldum;)) Zaten, oldum olası tatlı lezzetlere düşkünlüğüm vardır, annem ne zaman bu havuç toplarından yapsa, arka arkaya atardım ağzıma, ta ki nefes alamayana kadar...;))

Bildiğiniz bir lezzet olsa da bu havuç pastasını bu tarif ile mutlaka tekrar deneyin. Bir dilim havuç pastasının yanına da koyu bir kahve hazırlayın kendinize, sonra da en sevdiğiniz köşede çocukluğunuzun en güzel anılarını hatırlayın...;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 kg havuç ( soyulmuş ve rendelenmiş )
1 / 2 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı vanilya özütü veya vanilin
1 adet limonun suyu
1/2 su bardağı rondoda öğütülmüş badem
200 gr yulaflı bisküvi ( rondoda öğütülmüş )
1 / 2 su bardağı hindistan cevizi
Üzerine hindistan cevizi

▪ Rendelenmiş havuçları ve suyu bir tavada orta ateşte 10 - 15 dakika pişirin. Üzerine toz şeker, vanilya ve limon suyunu ekleyip 5 dakika daha pişirin.

▪ Son olarak, mutfak robotun öğüttüğünüz bademleri, biskuvileri ve hindistan cevizini de ekleyip birkaç dakika daha çevirin. Bu karışımı bir kek kalıbına döküp, buzdolabında en az 3 saat dinlendirin.

▪ Sürenin sonunda pastayı kalıbı ters çevirerek çıkarın ve üzerine hindistan cevizi serperek servis edin.

1 yorum:

  1. Bu tarifi en kısa zamanda bende deneyeceğim.Ellerine sağlık tatlım...:)

    YanıtlaSil