Sayfalar

6 Kasım 2013 Çarşamba

Tabule - Narlı Bulgur Salatası




Dönem dönem olan takıntılarımdan, bir şeyleri sanki yeni keşfetmiş gibi saplantı haline getirme durumlarımdan daha önce de bahsetmiştim. Evet, içinde bulunduğumuz dönem takıntısını açıklıyorum; narlı tarifler!!!;) Narı sadece meyve suyu olarak tüketen biri için, bu aralar öğünlerimde onsuz yapamayınca, bu durumu saplantı haline getirdiğimi ve tarifleri bir an önce paylaşmam gerektiğini düşündüm..  

Yaz mevsiminden iyice sıkılmıştım ya, çok özlemişim, narların pazarlarda yerini almasıyla sanki hayatıma yine bir yenilik geldi, benim huyumdur mevsiminde yeniden doğmuş her sebzeyi ve meyveyi önce büyük bir özlemle kucaklar, sonra suyunu çıkarana kadar her şekle sokup tüketir ve evdekilere de bu konuda baskı yapar, ama mevsiminin sonunda da diğerlerini özlemle karşılamak üzere onları öylece bırakıveririm.   Yani, bu aralar nara öyle bir taktım ki, biraz cesaret edersem neredeyse oturup kendi doğal nar ekşisi tarifimi oluşturacağım, ama henüz o kadar aşamadım tabii kendimi;))

Birşeyi de takıntı yapınca heryerde karşıma çıkar benim, geçen gün gazetede gördüm, Refika Birgül yeni kitabını çıkarmış; adı da narlı tarifler...Artık en kısa zamanda bir tane edinip, tüm tariflerini sindirmek de şart oldu ;))




Bu aralar bütün salatalarımı narlı tüketmeye başladım; marul salatası, gavurdağı salatası, buğday salatası...Bir de bugün paylaştığım kısıra çok yakın bir lezzet olan tabule salatası var. Tabule salatası aslında Lübnan mutfağına ait bir lezzet olsa da, bizim kısır tarifimizle de çok özdeş. Sadece yeşillik daha fazla ve nar taneleriyle lezzetine lezzet ekleniyor. Ben bu favori salatama bir de kavrulmuş fındık ekledim. İnanın salataya ekleyeceğiniz çok basit bir kuruyemiş bile o salatanın lezzetini farklı bir boyuta taşımaya yetiyor.  

Bu tarifi kısır seviyorsanız bu haliyle mutlaka deneyin, daha küçük porsiyonlarda hazırlayıp, öğlen için kendinize doyurucu ve lezzetli bir salata hazırlamış olursunuz. Ha, bu arada, nar takıntım devam ederken şu günlerdeki diğer favorimi de söylemeden gitmeyeyim; kestane!!!   Eh, artık en yakın zamanda bol kestaneli, bol narlı başka başka tariflerde buluşmak üzere...;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

200 gr köftelik ince bulgur
1 tutam maydanoz
1 tutam taze nane
1 tutam reyhan
Tuz, karabiber
Zeytinyağı
1 limonun suyu
1 adet narın taneleri
2 avuç kavrulmuş fındık

▪ İnce bulguru derin bir kasede üzerini bir parmak geçecek şekilde kaynar su ile ıslatın ve bulgur iyice yumuşayana kadar 10 dakika kadar bekletin. Maydanoz, nane ve reyhanı ince ince doğrayıp bulgura ekleyin. Arzu ettiğiniz miktarda tuz ve karabiber çekip, zeytinyağı gezdirin. 1 adet limonun suyunu sıkıp ilave edin.

▪ Servis tabağına aldığınız tabuleyi nar taneleri ve kavrulmuş fındıkları ekleyerek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder