Sayfalar

14 Kasım 2013 Perşembe

Kestaneli Kakaolu Cheesecake



Kestanenin de mevsimi geldi çok şükür...Her fırsatta kilolarca kestane alınır ve haftada birkaç kez kestane kebap keyfi yapılır oldu bizim evde ;) Kestanenin kebabına bayılıyorum bayılmasına da, bu kadar kafayı takmış durumdayken, başka neler yapsam diye düşünürken, aklıma cheesecake in içine koymak geldi. Kestanenin yanına da ona çok yakışabilecek ek bir malzeme gerekiyordu bana. İlk önce çikolata da karar kılmıştım ama çikolatanın yoğun lezzetinin kestanenin aromasını bastırabileceğini düşündüm, daha sonra çok da yoğun olmayan ama kestanenin lezzetine uyum sağlayan kakaoyu eklemeye karar verdim.



Zaten artık tamamdır, bu cheesecake yapımında epey bir ustalaştığımı düşünüyorum ben, yani en büyük korkumdu çatlayan ve dağılan cheesecakeler...Ama gördüğünüz gibi işin o kısmı tamam, hiç sorun etmiyorum stres yapmıyorum cheesecake için mutfağa girdiğimde ;)) Eee, bundan sonra bu blogda çeşit çeşit cheesecake tarifleri olacaktır elbet...



Kendime göre evirip çevirip uyarladığım oranlarla denediğim bu kestaneli kakaolu cheesecake tarifi pişirme süreci boyunca birazcık üzerimde baskı yaratsa da, sonuç bence iyi oldu. Herşeyden önce dokusu ve kıvamı tam istediğim gibi oldu...

Siz de benim gibi kestaneyi sevip, onu türlü türlü hallerde görmekten hoşlanıyorsanız, bu tarifi mutlaka deneyin...

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

24 cm lik kelepçeli kalıp içindir.

Taban için

60 gr tereyağı oda sıcaklığında
1, 5 paket eti burçak yulaflı bisküvi
Dolgusu için

500 gr labne peyniri
300 gr süzme yoğurt
1 paket krema
3 yumurta
2 yemek kaşığı un
1, 5 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
1 tatlı kaşığı vanilya
500 gr kestane
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao

▪ Kekin tabanı için biskuvileri rondoda öğütün ve oda sıcaklığındaki tereyağı ile elinizle yoğurarak bütünleşmesini sağlayın. Bu karışımı bir bardağın altı ile bastırarak kelepçeli kalıbın tabanına yayın. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin.

▪ Bisküvi tabanını fırından alıp, kestane puresini hazırlayın. Kestaneleri çizip, kaynar suda yumuşayana kadar haşlayın. Haşlanmış kestaneleri süt ve kakao ile rondoda öğütüp püre haline getirin.

▪ Dolgu malzemelerinden labne peyniri, krema ve süzme yoğurdu derin bir kasede mixer ile çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyip, yine çırpın. Bu karışıma şeker, vanilya, un ve kestane püresini ekleyip tekrar çırpın. Oldukça sıvı haldeki dolgu malzemesini bisküvi tabanın üzerine dökün ve 160 - 170 dereceye düşürdüğünüz fırında kenarları sertleşene kadar 45 - 50 dakika kadar pişirin. Cheesecake in ortasının hala yumuşak bir kıvamda olması gerekiyor.

▪ cheesecake dilimlerini üzerine kakao serpecek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder