Sayfalar

13 Ağustos 2013 Salı

Patlıcanlı Reyhanlı Makarna


Güzel bir bayram tatilinin ardından kendimde ancak güç ve enerji bulabildim bir post yayınlamak için...Ama, tatil hakikaten insanın ruhuna ve bünyesine bir enerji akımı sağlıyor, bir de sevdiklerinizle geçirdiğiniz bir tatil hem bol kahkahalı hem de bir sürü anıyı cebinize doldurup, dönünce bunları hatırladığınızda sizi gülümseten birşey oluyor...;))

Eşim işi nedeniyle bayram önceleri inanılmaz bir tempoyla çalışıyor, ama biz de onu yalnız bırakmayıp az da olsa onun bu yoğunluğuna ayak uydurmaya çalışıyoruz. Eh, bu kadar yoğun çalışınca tabii hepimiz bayram tatillerini de iple çekiyoruz. Bu bayram tatili yine çok sıcaktı ama neyse ki Ege kıyılarının güzel denizi çok iyi geldi hepimize...

Tabii her güzel tatilin bir de dönüşü var, Hera artık herşeyin bilincinde olan ve her geçen gün farkındalığı artan bir çocukluk döneminde olduğu için sevdiklerinden ve o güzelim denizden ayrılmak onun için zor olmaya başladı, aşırı derecede duygusal bir çocuk olduğu için eve döndüğümüzde onu avutmak artık o kadar da kolay değil...;))

Ama, canım yine de mutfakta bana yardım etmek en zevk aldığı şey...En azından, mutfakta benimle vakit geçirdiğinde özlemlerini ve duygusallığını bir kenara bırakabiliyor, hatta bahsetmişmiydim bilmiyorum ama, bugünlerde en çok cacık yapmayı seviyor. Yani, sadece yoğurdu çırpmak da olsa, onun bir şeyler başardığında mutlu olduğunu görmek en büyük mutluluk bizim için...

Neyse, bu tarife gelirsek, biliyorsunuz artık, ben bir makarna delisiyim...;)) patlıcanlar da en lezzetli haline ulaştıklarında bu tarifi sıklıkla yaparım. Bu tarifi o kadar çok seviyorum ki, Roma ' da yemek yerken makarna tercihimi bile hep patlıcanlı ve mozzarella peynirli yapmıştım.



Bu kez, fesleğen yerine içine reyhan koydum, domates salatalarında benim için olmazsa olmaz reyhanın bu kadar yakışacağını bilseydim bunu daha önce de denerdim. Bu mevsimde reyhan bizim mutfaktan eksik olmaz, hatta bir ara mutfak penceresinde saksıda yetiştirmişliğim bile vardir bu muhteşem aromalı bitkiyi...Dünyada böyle nimetlerin olduğunu bilmek bile mutlu ediyor beni. Ben bu lezzete bayılıyorum ve sizin de mutlaka denemenizi öneririm ki, kesinlikle pişman olmazsınız. Ama, siz de mutlaka reyhan ile deneyin bence...

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 paket makarna
4-5 adet ince patlıcan
2 adet domates
1 adet orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
1 avuç ince kıyılmış reyhan
Zeytinyağı
Tuz, taze çekilmiş karabiber

▪ Patlıcanları iyice yıkadıktan sonra, alacalı soyup dilimleyin ve tuzlu suyun içinde bekletin. Beklettiğiniz bu patlıcan dilimlerini zeytinyağında önünü ve arkasını renkleri hafif değişene kadar kızartın. Bu sırada bir tavada kıyılmış soğanı ve ezilmiş sarımsakları zeytinyağı ile kısık ateşte soteleyin. Renkleri pembeleşmeye başlayınca küp küp doğradığınız domatesleri ilave edin ve pişirin.

▪ Pişirdiğiniz bu karışıma tuz, karabiber, reyhan ve kızarttığınız patlıcanlarıda ekleyip birkaç dakika karıştırdıktan sonra ateşten alın. Diğer yandan makarnayı paketin üzerindeki talimatlara uyarak pişirin. Ancak, suyunu süzmeden önce 1 çay bardağı bu sudan alın ve patlıcanlı karışıma ekleyip karıştırın. Daha, sonra suyunu süzdüğünüz makarnayla bu karışımı birleştirip 3 -4 dakika daha pişirin. Üzerine rendelenmiş peynirle servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder