Sayfalar

4 Ağustos 2013 Pazar

Çilek Reçeli



Annem çok güzel reçel yapar; reçel yaptığı meyveler piştikten ve reçel kıvamına geldikten sonra bile hep tane tane kalırlar...En çok sevdiğim de turunç ve portakal kabuğu reçeli...Turunç reçelini yapmak sanırım biraz zahmetli, o yüzden onu deneyip uğraşacağıma şimdilik annemin maharetli elleriyle yaptıklarını yerim daha iyi ;))

Aslına bakarsanız, çocukluğumdan beri bu saydığım reçellere sadece vişne ve çilek reçelini de eklersek, öyle çok reçel tüketmeyi seven biri olmadım hiçbir zaman. Özel bir kahvaltı ya da bruncha gittiğimde de, masayı patlıcan, ceviz, zencefil, lavanta ve incir gibi çeşit çeşit reçeller donatsa da, bir iki tanesinin tadına sadece çay kaşığıyla bakmışlığım vardır o kadar...Hani, o da tadını bileyim öğreneyim diye...;))

Ama, geçenlerde semt pazarından eşimin aldığı minicik çileklerin mutfağı kuşatan parfümlü aromaları bana annemin reçellerini hatırlatınca, Hera için bunu yapmak şart oldu...O da, benim çocukluğumda olduğu gibi mutfakta duyduğum o kokularla mutlu olsun, öyle büyüsün istiyorum...

Neyse, o çilekler öyle güzel kokuyorlardı ki, inanın yemeye kıyamazdım, ben de reçel yapıp sakladım ;)) Her zaman olmasa da, bazen kahvaltıda yiyoruz, bir de evde yaptığımız için daha da içimiz rahat...



Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 kg çilek
750 gr toz şeker
1, 5 yemek kaşığı limon suyu

▪ Çilekleri yıkayıp saplarını ayırın ve suyunu iyice süzdürdükten sonra toz şekeri üzerine gezdirip bir gece bu şekilde bekletin. Bunu yapmanız meyvelerin kendini toparlaması ve pişerken dağılmaması için önemli.

▪ Ertesi sabah derin bir tencerede orta ateşte kaynatmaya başlayın. Kaynadıkça en üstte oluşan köpükleri kevgir yardımıyla alıp, atın. Böylece reçelinizin suyu daha şeffaf ve parlak olacaktır.

▪ Kıvamı biraz yoğunlaşınca, yaklaşık 30 dakika sonra reçelin şurubundan bir kaşıkla porselen bir çay tabağına damlatın, çok akışkan olmayan bir kıvama geldiyse limon suyunu ekleyip 10 dakika daha kaynatın ve soğuduktan sonra kavanozlara paylastırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder