7 Temmuz 2013 Pazar

Seramik Hamurundan Tabaklar...;))



Havalar tam istediğim gibi gidiyor, henüz o çok bunaltıcı sıcakları yaşamadık daha...;)) Aman nazar değmesin, zaten yaşadığım yer hasta edecek derecede nemli, bir de sıcaklar bastırınca buhran geçiriyor insan resmen...Klima, vantilatör artık ne bulursanız atıyorsunuz o an kendinizi önüne, eee sonra da yok boynum tutuldu, sinüzitim depreşti...

Neyse, sıcak havayı çok sevmediğim için bu aralar pek keyifliyim, o nedenle evde de hobi işlerine devam ediyorum, hatta birçok projeye kızım da dahil oluyor, bu saatler daha bir keyifli oluyor bizim için...

Daha önce yaptığım ahşap ve cam boyama projelerinde seramik hamurunu kabartarak objelere 3 boyutlu görünüm kazandırmayı çok sevdiğimden bahsetmiştim, işte bu hamurdan elimde kalanlarla ne yapabilirim diye elimde dolanmaya başladım evin içinde aylak aylak...( Bu arada sanki çok boş vaktim var ya, herşeye nefes nefese yetişmeye çalışırken;)) )



Daha önce bu tabakların yapılışını pinterestte görüp, sonra bir ara denerim diye arşive kaydetmiştim. Fırınlanmadan kuruyan hamurlarda elimde, işte tam sırasıydı denemenin. Pek ümit etmeyerek sıvadım kolları...

Önce hamuru merdaneyle açıp, bir kasenin ağız kısmını kullanarak düzgün bir yuvarlak elde etmek için kenarlarından kestim. Sonra, buruşturulup atılmış bir dantel parçası buldum benim hobi dolabından. yani bu dolabı da 2 günde bir düzenliyorum ama sonra nasıl beceremiyorum da bu kadar karıştırıyorum, anlamıyorum...İnsan her alışverişe çıktığında kırtasiyelerden ve ıvır zıvır satan yerlerden hobi malzemesi toplayıp da dönerse eve böyle olur...;)) Bi de iyi ki Avrupa 'da yaşamıyorum yoksa o hobi dükkanlarını taşırdım eve her gün...

Yine ne anlatıyorum ben, neyse işte o dantel parçasını bir kalıp gibi hamurun üstüne yerleştirip hafifçe merdaneyle üstünden geçtim. Sonra bu da yetmedi o dolaptan çıkardım ahşap mühürleri, onlarla da birkaç baskı yaptım, harflerle de tabağın birine HERA yazdım. Sonra, evdeki küçük kaselerin içine oturttum bu hamurları kenarlarını hafifçe yuvarlayarak. 1 gün böylece bekleyip kurudular, arada bir kaselerden çıkarıp ters çevirdim yapışmasın diye tabii. İyice kuruduktan sonra birini beyaz diğerini de mint rengi seramik boyası ile boyadım.

Sonra da içine birkaç takı koyup, doyamadım bakmaya. İşin mi yok senin diyebilirsiniz, ama napalım seviyorum ben böyle antin kuntin işleri...;)) Şimdilik kızım da benim gibi evin içinde böyle küçücük şeylerden mutlu oluyoruz biz...;))

Hepinize güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle...;))

3 yorum:

  1. tabaklarınız coOOk hos gerçekten, merak ettim ahşap mühürleri nereden bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben bu mühürleri Ankara'daki şık düğme'den almıştım, ama aynı marka mühürlerin http://www.shop.ladycraft.net/index.php?route=common/home adresinde de satışları var zaten. Bu linkde çok çeşit bulabilirsiniz...

      Sil
  2. çok güzel biz de nişan için yüzük tabağı yapmıştık bu şekilde =) ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil