Sayfalar

23 Temmuz 2013 Salı

Misss Gibi Menemen...



Nasıl da özlemişim domatesin o mis gibi kokusunu, taze yeşil biberleri...Evet, yaz mevsiminin en sevdiğim sebzeleri diyebilirim, domates, salatalık ve biber için...O lezzetli domatesler dallarından koparılıp, eve geldiklerinde bile hala kokuyorlarsa o zaman işte benim için menemenin zamanı gelmiştir.

Kışın hiç yapmadığım bu lezzetli tarifi yapmamanın nedeni de sera domates ve biberlerle aynı lezzeti yakalayamayacağımı bildiğim içindir. Taze kekik ya da taze fesleğenle de lezzetlendirdigim menemen benim için tam bir yaz tarifi yani....



Çok klasik bir lezzet olduğu için bugüne kadar blogda paylaşmamıştım ama bazen klasikler de gerekli olabilir...Hem benim için klasik ya da değil her tarif ve öğün birbirinden önemli...Menemen deyip geçmeyelim yani, her tarif gibi onu da önemseyip en kaliteli ve lezzetli malzemeler kullanarak pişirelim...;))

Hatta, ben o kadar önemsiyorum ki menemeni son yıllarda sadece döküm tavada pişiriyorum. Ve bu tavada pişirdigimden beri yemeklerin lezzetini çok daha iyi alıyorum kesinlikle. Uzun zaman önce hecha' nın döküm demir tavalarından almıştım. Sebzeleri bazen içinde soteliyorum, et mükemmel pişiyor...Hatta, bugünlerde neredeyse düdüklü tenceremi çöpe atmak üzereyim, o derece yani...Ama, tek sorun tavanın ağırlığı benim için...Aslında, bu ürünlerde ağırlık ne kadar fazlaysa ürünün demir kalitesi o kadar iyi oluyor. Yine de benim için oldukça ağır, bulaşık makinasında bu tavayı yıkayamazsınız, bu nedenle yıkama işleminde sevgili eşim yardımıma koşuyor...;)) Eşim de ben de tam bir mutfak faresiyiz, yani bir yemek pişerken bizim evde, onun da mutlaka mutfakta bu yemeğe katkısı olur...bu tavayı o da çok seviyor, hatta bazen karışık sebzeleri içine atıp harika bir zeytinyağlı yemek hazırlayıveriyor...;)

Eee, yemek yemeyi seven birisi pişirme konusunda da özenli ve istekli oluyor bence. Reklam olsun diye söylemiyorum ama piyasada bu tarz döküm tava ve tencereleri bulabileceğiniz birçok marka var, internet sitelerinde online satışları da mevcut. Ben dizayn ve kalite olarak Hecha'yı tercih ettim ve çok da memnun kaldım. Herşeyden önce yemeği kendi suyuyla çok çabuk pişiriyor, hem de demir olduğu için uzun süre sıcak tutuyor. Sadece, birkaç önemli kullanma talimatı var, bunlara uyduğunuz sürece mutfakta düdüklü tencerenizi hiç aramayacaksınız. Döküm ürünlerin sağlık açısından da her evde olması gerekiyor bence...Yıllarca yapışmaz diye diye sağlığımızı tehdit eden teflon ürünleri kullandık hepimiz...

Neyse, ben çok uzatmadan bizim evin menemen tarifini vereyim , hepinize afiyet olsun...;))


Malzemeler
3 adet domates
1 büyük boy kuru soğan
3-4 adet yeşil sivri biber
Zeytinyağı
3-4 adet yumurta
1 tutam taze kekik
Tuz, karabiber, pulbiber, sumak

▪ Tavaya az miktarda zeytinyağı koyup, ısıtın. Isınan tavaya doğradığınız soğanları ve biberleri ekleyip, soteleyin. Rengi hafif değişen soğanlara küçük küçük doğradığınız domatesleri de ekleyin.
▪ Domatesler yumuşamaya başlayınca tuz, karabiber, pulbiber, bir tutam sumak ve taze kekik yapraklarını ekleyin. Birkaç dakika bu şekilde pişirdikten sonra yumurtalar için tavada yer açın ve yumurtaları dağıtmadan tek tek ekleyin. Kaşığın ucuyla yumurtaların beyazını yine dağıtmadan alta getirmeye çalışın. Beyazı pişince tavayı ocaktan alın. Üzerine serptiğiniz taze kekik yapraklarıyla servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder