Sayfalar

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Semizotu Yemeği



Havalar iyice ısındı, hatta buralarda nem miktarının da bir hayli artmasıyla şimdiden offlamaya pufflamaya başladık bile...Böyle olunca da Temmuz ve Ağustos aylarında ne yapacağımızı düşünmek bile istemiyorum !!!

Benim gibi aşırı sıcak havaya dayanamayanlar, o zamanlar gelince kaçacak delik ararız artık...Ne yapalım, herşeyden önce bugünlerin kıymetini bilip, kendimizi de bunaltmadan serin ve sakin kalmanın yollarını aramalıyız ;))

Neyse, daha fazla uzatmadan bu aralar bizim çok severek tükettiğimiz, ( bizim evde salatası daha çok tercih edilse de ) zeytinyağlı semizotu yemeği eminim bu aralar pek çoğunuzun mutfağında çok sık yapılıyordur. Ben de bu yemeği taze domates ve limon suyunun verdiği ekşi aromayla yemeye bayılırım. Bu kez, içine bir miktar nar ekşisi de ilave ettim ve kesinlikle istediğim kıvamda ekşili ve aromalı bir yemek oldu.

Uzun bir aradan sonra, hazır güneş ışığını da bulmuşken fotoğraflayıp paylaşmak istedim. Sizin de evinizde doğal nar ekşisi varsa, yani kesinlikle doğal olmalı market reyonlarındaki nar ekşili soslardan bahsetmiyorum, mutlaka birkaç kaşık ekleyin. Böyle sağlıklı bir yemeğin lezzetine lezzet katacaksınız...;)

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

1 kg semizotu
1 adet büyük boy soğan
2 adet küpler halinde doğranmış domates
1 yemek kaşığı salça
2 - 3 yemek kaşığı pilavlık bulgur
1 - 2 yemek kaşığı nar ekşisi
Tuz, karabiber
Zeytinyağı

▪ Semizotlarını iyice yıkayıp, suyunu süzdükten sonra bıçakla doğrayın. Diğer yandan, bir miktar zeytinyağında doğranmış soğanları soteleyin. Üzerine domates ve salçayı da ekleyip bir süre daha kavurun.
▪ Renkleri değişmeye başlayınca doğranmış semizotlarını ilave edip, tuz ve karabiber ekleyin. Son olarak, bulguru da ekleyip tencerenin kapağını kapatın. Bulgurlar iyice piştiğinde, nar ekşisi ilave edip 5 dakika daha pişirin ve yoğurt ile servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder