Sayfalar

30 Mayıs 2013 Perşembe

Peynirli Fesleğenli Börek ve Hayaller ;))



Geçtiğimiz hafta sonu arkadaşlarımla ve tabii hepimizin birbirinden tatlı çocuklarıyla güzel vakit geçirdiğimiz etkinlik sırası bendeydi. Çok kalabalık bir grup değiliz, hepimiz samimi ve doğal olduğumuz için menüyü abartmadan çocuklarında yiyip keyif alabileceği tatlı ve tuzlu çeşitleriyle hazırlıyoruz.

Ben ne zaman misafir gelecek olsa tatlı çeşitleri hazırlamakta hiç zorlanmam, sanırım bu durumun çikolatalı ve tatlı olan şeylere düşkünlüğümden kaynaklandığını da belirtmeme gerek yok...;))

Biri geleceği zaman yapacağım tatlı ve pasta çeşitlerini kafamda anında sıralarım. Ama, nedense bu durum tuzlu çeşitlerine gelince çoğunlukla tıkanıyor. Aslında, börek ve hamur işlerine de bayılırım, ama yine de değişik birşeyler yapmak için tatlılara harcadığım enerjiyi tuzlu çeşitleri için pek kullanmam. Bir de böyle çocuklarla olduğumuz bir arkadaş toplantısında çocuklar söz konusu olunca onlarında sevebileceği birseyler yapmak istiyoruz.

Bu etkinlikten önce kızımla evdeki dergilerin eski sayılarını karıştırırken rastladım bu peynirli fesleğenli börek tarifine. Eski bir Lezzet dergisinden anında aldım tarifi, belki yaparım diye...

Yani, her mevsim mutfak penceremde fesleğen ve reyhan yetiştirip tüketen biri olarak bu tarif tam bana göre dedim ;)) Bu baharatlı bitkilere tapıyorum. Onları sulamak, kokularını içime çekmek, salatama lezzet katması için doğradığımda mutfağımda aniden değiştirdiği havaya bile tapıyorum. Bak, şimdi İtalya 'da yaşayıp, Roma 'daki evimin balkonunda hayal ettim kendimi bu bitkilerle uğraşırken...;)) İri, parlak ve aromatik yaprakları özenle tek tek koparıp, evde yaptığım pizzaya ya da hazırladığım makarna soslarına koyuyorum...Ne hayal ama ;)

Hayal ama, böyle senaryolara bayılıyorum ben, gerçekten ;) Eşimle İtalya' ya yaptığımız gezide Roma sokaklarında yürürken de geçtiğimiz tarihi apartmanların dairelerinden gelen aromatik yemek kokularını her aldığımda, kendimi hayalimde o evde buluyor ve hemen ona uygun bir senaryo uyduruyordum. Zaten ne zaman tatile çıksak, gittiğimiz yörenin kültürünü ve insanını anında benimseyip özümseyen bir kişiliğe sahip olduğum için sevgili eşim benim bu hayallerimi hiç bıkmadan usanmadan dinler...;)

Ay, neyse, laf nerelere geldi, bu kadar hayalperestlik yeter bence. En iyisi ben bir an önce arkadaşlarımın da severek yediği bu lezzetli böreğin tarifini vereyim ki, en kısa zamanda deneyip yiyin, yerken de fesleğenin büyülü aromasına kapılıp çok uzaklara gitmeyin benim gibi...;))

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

20 adet milföy hamuru
300 gr rendelenmiş tulum peyniri
1 paket labne peyniri
1 çay bardağı süt
Arzu ettiğiniz miktarda taze fesleğen
Tuz, karabiber
Üzerine 1 yumurta sarısı ve haşhaş

▪ Böreğin iç malzemesini hazırlamak için 2 çeşit peyniri, sütü ve ince ince doğranmış taze fesleğeni tuz ve karabiber ekleyerek bir kapta karıştırın.

▪ Kare şeklindeki her bir milföy hamurunu uzun ince dikdörtgen haline gelene kadar unladığınız tezgahta açın. Her bir parçaya eşit olacak şekilde uzunlamasına böreğin iç malzemesinden yayın. Hamuru rulo şeklinde sarıp hafif burgu şekli vererek kendi etrafında dolayın ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.

▪ Gül şeklindeki böreklerin uç kısmına kürdan takabilirsiniz, pişerken açılıp dağılmaması için. son olarak üzerine az su ile çırpılmış yumurta sarısı sürüp, haşhaş serperek 200 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder