Sayfalar

21 Nisan 2013 Pazar

Yalancı Tavuk Göğsü


Yok, bu aralar yakalayamıyorum zamanı, yetişemiyorum hiçbirşeye...Yapmak istediğim o kadar çok şey var ki, ama elimin altında da bir yapılacaklar listesi uzayıp da gidiyor...Tabii, bir de hobilere dalınca araştırma ve denemeler de çok zamanımı almaya başladı. Hobi demişken bir de pinterest var, her akşam bloglardan fırsat bulursam mutlaka geziniyorum, ama baktıkça da içim içime sığmıyor, yok artık diyorum insanlar craft ve DİY olayını aşmışlar da benim haberim yokmuş...

Bir sürü güzel projeye bakıp da içlerinden en çok beğendiklerimi yapılacaklar listeme eklemeden duramıyorum tabii, bir de yaşadığım yerde daha doğrusu bizim ülkemizde hobi mağazası eksikliği de var maalesef. İstanbul'da seçenek daha fazla olmasına rağmen ürün çeşitliliğinde de çok sıkıntı var...Ama, yine de Avrupa'daki blogger ların neler yaptığını takip etmek bile çok büyük keyif doğrusu...

Ya, aman neyse yine açıldı bu hobi konusu, biran önce tarife bağlamazsam sabaha kadar yazabilirim burada...:-) Daha yapacak çok işim var, boyalarımı çıkarttım ve beni bekleyen birkaç cam obje var, bahar geldi ya şöyle rengarenk boyayayım da içimiz açılsın. Söz, bir ara fotoğraflarını da paylaşırım.


Malzemeler

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 paket vanilya
50gr tereyağı
üzerine toz tarçın

▪ 1 litre sütü tencereye boşaltın ve orta ateşte ısıtmaya başlayın. Üzerine toz şekeri ekleyip, çırpıcı yardımıyla karıştırın ve unu da ilave edip orta ateş karıştırmaya devam edin.

▪ Karışım iyice yoğunlaşıp göz göz olmaya başladığında tencereyi ateşten alın ve vanilya ile tereyağını ekleyip karışımın bütünleşmesi için mixer ile orta devirde 5-10 dakika çırpın. ne kadar çok çırparsanız o kadar kıvamIı bir tatlı elde edersiniz. Tatlıyı su ile ıslattığınız bir kalıba dökün ve buzdolabında en az 4-5 saat soğumaya bırakın. Daha sonra dilimlere ayırdığınız tatlıyı toz tarçın ile servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder