Sayfalar

17 Şubat 2013 Pazar

Çikolatalı Puding


Çikolataya doyamadığım zamanlarda evdeki süt ve çikolata ile alelacele hazırladığım çok klasik bir tarif daha; çikolatalı puding...

Üniversite yıllarımda da mutfağı çok severdim, ama ne yazık ki öyle mutfağa geçip de çok fazla deneme yapmak için hiç vaktim yoktu. Bu nedenle, canım ne zaman çikolatalı puding istese ya dışarda yiyordum ya da hazır pakette satılanları yapmayı tercih ediyordum. Ancak, ne zaman bu hazır satılanlardan yapsam hiçbir zaman da aradığım o lezzeti bulamamıştım.

Uzun zaman önce internette gezinirken keşfettiğim tarifleri kendime göre uyarlayıp, deneye deneye en sonunda aradığım o muhteşem lezzeti yakalayabildim ;-) Bu tarif, hem çok pratik hem de çok lezzetli. Ayrıca, evde çikolata canavarları varsa onlar için de harika bir sürpriz. Herşeyden önce, içinde ne olduğunu bilmediğiniz bir toz karışımını pişirmiyorsunuz burada. İstediğiniz kalitede çikolata ile mis gibi sütü ve diğer malzemelerin hepsini görerek, bilerek ve sevginizi de içine katarak yapıyorsunuz bunu. Ee, daha ne olsun? Çikolatalı puding ve sonunda damağınızda iz bırakacak muhteşem bir lezzetden bahsediyorum size...;-)





Daha fazla söze gerek yok, en kısa zamanda deneyin ve kendinizi böyle bir lezzetle şımartmaktan hiç ama hiç korkmayın ;-)

Hepinize böyle tatlı ve mutluluk dolu bir hafta dilerim...;-)

Afiyet olsun.


Malzemeler

2,5 su bardağı süt
1 yumurtanın sarısı
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı nişasta (silme)
1/2 yemek kaşığı un
1 çay bardağından bir parmak eksik toz şeker
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tutam tuz
70-75 gr. bitter çikolata

▪ Derin bir tencereye un, tuz, kakao, nişasta ve toz şekeri koyup karıştırın. Bu karışıma süt ve yumurta sarısını ilave edip, sürekli çırpıcı ile karıştırarak orta ateşte pişirin. Karışım koyulaşıp, üzeri göz göz olmaya başladığında ateşi en kısık seviyeye getirin

▪ Bu aşamada iri parçalara ayırdığınız bitter çikolatayı ve tereyağını ekleyip hızlı hızlı karıştırmaya devam edin. Homojen bir karışım elde ettiğimizde ateşi kapatın ve pudingi kaselere paylaştırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder