Sayfalar

2 Aralık 2012 Pazar

Balkabaklı Tart


Bugünlerde tarifleri fotoğraflamak ne kadar zor benim için anlatamam, yağmurlu ve bulutlu havalar nedeniyle, yetersiz ışıktan dolayı bazı tarifleri fotoğraflayamıyorum bile...:((

Aslında ne düşünüyorum, mutfağımın bir kısmını fotoğraf stüdyosuna mı çevirsem acaba ? Fena fikir değil doğrusu, nasıl olsa fotoğraf çekmek oldukça zaman alıyor, en azından daha net ve kusursuz sonuçlara ulaşırım. Neyse, bunu bir ara düşünmeliyim sanırım :))

Ama önce güneşli bir günde denenmiş ve fotoğraflanmış, lezzetine doyamadığımız balkabaklı tart var sırada. Bu tartı ne zamandır denemek istiyordum ( balkabağı delisi biri olarak ), ama benim için çok özel ve anlamlı bir güne denk geldi; canım ailem bizi ziyarete geldiklerinde onlar için denemiş oldum bu tarifi :))

Balkabağından mümkün olduğunca uzak durmaya çalışan sevgili babam ve kızkardeşim bile tabaklarındaki tart dilimlerini silip süpürdükten sonra bu tarife herkes bayılır bence :))

Ben balkabağını her türlü çok seviyorum daha önce blogda çorba ve tatlı tarifini de yayınlamıştım. Kızım da bu konuda bana çekmiş sanırım o da çok seviyor. Şu anda da tam mevsimi ve üstelik tam bir besin ve lif kaynağı...

Hem bu tarif o kadar pratik ki, tart tabanını pişirmeden bisküvi ve eritilmiş tereyağı ile hazırlıyorsunuz, yani zamanınızı çok almayan ama yerken parmaklarınızı ısırtan bir lezzet...

Eğer balkabağını çok fazla tüketmiyorsanız, en azından bu tarifi bir kez deneyin. Kesinlikle müptelası olacaksınız, çocuklara gelince onlar da kesinlikle bir dilimle yetinmeyecekler benden söylemesi :))

Hepinize afiyet osun...

Malzemeler

1 kg dilimlere ayrılmış balkabağı
1 su bardağından bir parmak fazla toz şeker
5-6 adet karanfil
3 paket eti burçak bisküvi ( 2 paket tart tabanı için )
90 gr tereyağı
1 çay bardağı rondada öğütülmiş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tutam tuz
1 tutam karabiber


  • Öncelikle dilimlere ayrılmış balkabağını geniş bir tencereye dizin ve üzerine toz şekeri serpip 1-2 saat o şekilde bekletin. Balkabağını bekletirken tart tabanınızı hazırlayın.

  • 2 paket eti burçak bisküviyi rondoda öğütün, üzerine eritilmiş tereyağını ekleyip rondada bir kez daha karıştırın. Karışımı tart kalıbınıza döküp, elinizle veya bir çay bardağının altıyla ortadan kenarlara doğru bastırarak tart kalıbının şeklini almasını sağlayın. Taban iyice oturduktan sonra kalıbı buzdolabına koyun ve balkabağı karışımını hazırlayana kadar buzdolabında bekletin.

  • Toz şekeri iyice içine çeken balkabağı dilimlerinin üzerine karanfilleri serpiştirip, orta ateşte kabak dilimleri iyice yumuşayana ve renkleri değişene kadar pişirin.

  • Pişen balkabağı dilimlerini çatal yardımıyla veya rondo ile iyice ezin. Üzerine rondoda öğütülmüş 1 paket eti burçak bisküvi ekleyip karıştırın. Bu karışıma yine rondoda öğütülmüş cevizi, toz tarçını, tuz ve karabiberi ekleyip, pürüzsüz hale gelene kadar karıştırın. Karışım hazır olduğunda tart kalıbına dökün ve üzerini düzeltip, buzdolabında en az 2-3 saat beklettikten sonra servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder