Sayfalar

6 Eylül 2012 Perşembe

Etsiz Patlıcanlı Köfte


Daha önce blogda yayınladığım soslu yoğurtlu bulgur köftesi tarifi vardı, o tarifteki bulgur köftelerini hiç denediniz mi ? Ben bu köfteleri keşfettiğim günden beri derin dondurucuya mutlaka birkaç paket stok yapıyorum ki, eve çok yorgun geldiğim zamanlarda ya da canım mutfağa girmek istemediğinde ( ki bu çok nadir olur :)) ) anında bir paket çıkartıp hazırlıyorum.

Geçtiğimiz günlerde tariflerle ilgili birkaç dergi ve kitap karıştırırken gördüm bu tarifi; etsiz patlıcanlı bulgur köftesi...Çok emin olmamakla birlikte birkaç kaynaktan Malatya yöresine ait bir yemek olduğunu öğrendim. Ben zaten patlıcanın içinde yer aldığı hiçbir tarife hayır diyemem sanırım!!! Sevdiğim iki lezzet; patlıcan ve bulgur köftesi; ikisi bir arada, daha ne isteyebilirim ki?

Patlıcanlı yemeklere bayılıyorum; ancak kızartma söz konusu olduğunda çok düşkün olduğumu söyleyemem. Annem ve eşim hep söylerler, ' patlıcan kızardığında daha bir lezzetli olur ' diye...Ama sağlık açısından çok da doğru bulmasam da bu tarifte patlıcanları hafif de olsa kızartmak inanılmaz bir lezzet kattı diyebilirim.

Her neyse biraz tembellik yaptım ve bu tarifteki bulgur köftelerini derin dondurucudan kullandım, ama siz tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

Hepinize afiyet olsun.

Malzemeler

15-20 adet bulgur köftesi
4-5 adet orta boy patlıcan
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 adet orta boy domates
1 adet soğan
1 yemek kaşığı biber ya da domates salçası ( biber salçası kullanırsanız lezzetini arttırırsınız )
tuz, karabiber, pulbiber
4-5 su bardağı sıcak su
Kızartmak için sıvıyağ

  • Patlıcanların alacalı olarak kabuklarını soyup, şeritler halinde dilimleyin ve 10 dakika kadar tuzlu suda bekletin. Bir tavaya sıvıyağ ekleyip iyice ısındığında patlıcanları bu yağda kızartın.

  • Başka bir tencereye zeytinyağını ekleyip soğanı ince küpler halinde doğrayın ve kısık ateşte soteleyin. Domatesleri de küpler halinde doğrayıp ilave edin biraz soteledikten sonra salçayı ekleyin. Birkaç dakika sonra baharatları ve sıcak suyu ekleyip kaynamaya bırakın. Kaynayan bu karışıma bulgur köftelerini ve kızarmış patlıcanı ekleyin ve 10 dakika kadar pişirin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder