Sayfalar

10 Eylül 2012 Pazartesi

Baklava Yufkasından Börek


Bugünlerde mutfakla bu kadar ilgili olup da, baklava yufkasının mutfağıma neden daha önce girmediğini soruyorum kendime!!! İlk kez annemin bir arkadaşında tattım bu böreğin lezzetini ve tabii dayanamayıp sordum. ' bu böreği nasıl yaptın ' diye. Gayet rahat bir şekilde baklava yufkası ile yaptım deyince çok şaşırdım. Ben böreğin hamurunun elde açıldığını düşünmüştüm oysa...Yani anlayacağınız bu yufkada el açması bir böreğin lezzetini yakalamak mümkün:))

Ben çok uzatmadan tarife geçeyim, siz de baklava yufkasını bundan sonra mutfağınızdan eksik etmeyin hatta belki bundan sonra normal yufka ile börek yapmaktan bile vazgeçebilirsiniz :))

Afiyet olsun. 

Malzemeler

21 adet baklava yufkası
750 gr kıyma
2-3 adet orta boy soğan
3-4 adet orta boy patates
tuz,karabiber, pulbiber
1 yumurta sarısı
üzerine çörek otu
zeytinyağı


  • Kaynar su dolu bir tencerede patatesleri iyice yumuşayana kadar haşlayın. Daha sonra ayrı bir tencerede kısık ateşte kıymayı kaşıkla sürekli karıştırarak 5-10 dakika kavurun. Bu arada soğanları ince küpler halinde doğrayıp, kıymaya ekleyin ve birkaç dakika soteleyin.

  • Haşlanmış patateslerin kabuklarını soyup geniş bir kaseye rendeleyin. Kıymalı karışımı da patatese ekleyin. Baharatları da ilave ettikten sonra iyice karıştırın. Böreğinizin iç malzemesi hazır.

  • Baklava yufkası çok ince olduğu için çok çabuk yırtılır, biraz hassas bir şekilde katları birbirinden ayırın. İlk katın üzerine bir fırça ile biraz zeytinyağı sürün daha sonra ikinci katı yerleştirin bu katın zerine de çok az zeytinyağı sürün ve üçüncü yani son katı yerleştirin. Son katın üzerine yağ sürmeyin. En üste iç malzemenizden bir miktar koyup elinizle uzunlamasına yayarak şekil verin ve böreği rulo şeklinde sıkıca sarın. Bir bıçak yardımıyla üç eşit parçaya bölün ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin.

  • Tepsiye yerleştirdiğiniz böreklerin üzerine iyice çırpılmış yumurta sarısını bir fırça yardımı ile sürün ve çörek otu serpiştirin. 200 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika yufkalar kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder