Sayfalar

23 Eylül 2012 Pazar

Acı Biber Reçeli !!!


Hiç acı biberin reçeli olur mu diye düşünmeyin. Olur olur, hem de öyle bir lezzetli olur ki adeta müptelası olursunuz...:)) Ben size hiç yalan söyler miyim?...:))

Benim acı biber reçelini ilk kez keşfetmem Kaz Dağları 'na uzanıyor. Geçtiğimiz bahar aylarında bir hafta sonu eşimle birlikte tatlıcadımızı alıp, bol oksijen alabileceğimiz ve değişik lezzetler keşfedebileciğimiz Kaz Dağları' nın yolunu tuttuk yine...Bu bölgenin küçük köylerinden birinde bulunan, Tuncel Kurtiz ve eşinin erkek kardeşi Erhan Şeker'in işletmeciliğini yaptığı Zeytinbağı Otel vesile oldu bu lezzetle tanışmama da...

Erhan Şeker 'in mutfağından çıkan birbirinden farklı ve inanılmaz lezzetleri tatmak özellikle de yörede yetişen otlarla hazırladığı menünün keyfini çıkarmak ayrı bir güzellik... Acı biber reçeli de bu keyifli menüde akşam yemeği esnasında karidesli leziz bir böreğin yanında ılık olarak sunuldu bize. Servis yapanlar tabağı getirdiklerinde karidesli börek demişlerdi sadece, yanında küçücük bir sos tabağında duran kıpkırmızı lezzetin ben de bu kadar etki yaratacağını düşünmemiştim hiç...Tam ' bu nedir ' diye soracakken, oteldeki diğer konuklar sanki düşüncelerimi okumuşcasına servis elemanını çağırıp ne olduğunu sordular. Acı biber reçeli deyince inanamadım. Et ve tavuk yemeklerinin yanına da çok yakışacağını düşündüğüm bu lezzeti eve dönünce mutlaka yapmalıydım. Bu, öyle sabah kahvaltılarında kızarmış ekmeğinizin üzerine sürüp yiyeceğiniz bir reçel türü değil, yani böyle birşey beklemeyin. Ama ateşin üzerinde çok az ısıtıp, et ve tavuk yemeklerinin yanında konuklarınıza da bir farklılık yaratmak için ikram edebileceğiniz türden bir reçel...Tabii bu tarz lezzetlere damağınızın da biraz yatkın olması gerekir sanırım. Bu reçeli et yemeğinin yanında yerken, ağzınıza önce reçelin verdiği o tatlılık yayılıyor, sonra tam lokmanızı yuttuğunuz anda da geriden gelen bir acılık hissi...

Her neyse, ben bayıldım ve eve döner dönmez bu reçel nasıl yapılır başladım araştırmaya. Aslında hazır kavanozlarda da internetten satış yapan siteleri bulmak mümkün, ama beni takip edenler bilirler, ben bunu kendi ellerimle yapmalıydım. Sonunda o lezzeti yakalayabileceğim tarifi, Refika Birgül 'ün Hürriyet Gazetesi'ndeki bir köşe yazısında buldum ve biberlerin iyice kızarıp olgunlaşacağı zamanı bekledim.


Hmm, bu arada unutmadan bu reçeli hazırlarken elinize mutlaka bir eldiven giyin, ki bu biberlerin acısı sonra canınızı acıtmasın :))

Hepinize afiyet olsun.






Malzemeler

1/2 kg dolmalık kırmızı biber
15-16 adet acı kırmızı biber ( 100 gr )
2,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı soğuk su
1 tatlı kaşığı limon suyu

  • Dolmalık biberleri ve çekirdeklerini çıkardığınız kırmızı acı biberleri ince küpler halinde doğrayın. Derin bir tencerede üzerine toz şekeri dökerek yaklaşık 2 saat kadar bekletin. Bu sürenin sonunda üzerine soğuk su ekleyip kaynayıncaya kadar kısık ateşte, kaynadıktan sonra orta ateşte arada bir karıştırarak yaklaşık 30 dakika pişirin.

  • İyice yumuşayan biberlerin üzerine limon suyunu da ilave edip karıştırarak 5-10 dakika daha pişirin. Reçel iyice soğuduğunda cam kavanoza doldurup buzdolabında muhafaza edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder