Sayfalar

25 Ağustos 2012 Cumartesi

Kızılcık Şurubu Tarifi


Bugün tatil dönüşünde yoldaki o bitmek bilmeyen trafik bana bayram tatilinin de sona erdiğini ve mutfağımdaki karatahtanın uzun zamandır blogda öylece kaldığını anımsattı. Evet, ramazan ayı ve bayram tatili derken okulların açılmasına da bir şey kalmadı. Ben de döner dönmez silkelenip ramazan ayında denediğim bir tarifi arşivden çıkardım hemen paylaşmak için...

Yaz tatillerini oldum olası çok sevmişimdir ama sanırım bu yaz, havaların aşırı derecede sıcak olması beni etkilemiş olmalı ki bir an önce kara kış gelsin istiyorum...Sonbaharda sararıp dökülen yaprakları ve yağan yağmurun toprakta bıraktığı o kokuyu şimdiden özledim doğrusu...

Umarım bir sonraki yaz bu kadar sıcak ve bunaltıcı geçmez. Ramazan ayı içinde o çok bunaltıcı ve nemli günlerden birinde biraz serinlemek adına benim de ilk kez yaptığım bir tarif kızılcık şurubu...Ramazan ve bayram telaşında bir türlü yayınlayamamıştım. Ama bugün tatilden dönünce yaşadığım yerdeki sıcak ve nemli hava bana bu buz gibi ve tatlı içeceği anımsattı, ben de hemen paylaşmak istedim.

Bu aralar kızılcık meyvesini manavlarda ve semt pazarlarında kolaylıkla bulabilirsiniz. İnternette şöyle bir araştırdım ve neredeyse birçok derde deva olabilecek şifalı bir meyve olduğunu da keşfetmiş oldum.



Kızılcık şurubu, meyvenin şekerli su ile kaynatılmasıyla elde edilip, soğuk su ile sulandırılarak servis ediliyor. Genel olarak da bu şurubu bu şekilde hazırlıyorlar. Ama blogu takip edenler benim aromatik tatları sevdiğimi anlamışlardır. Böyle bir şuruba tarçın ve karanfil çok yakışır diye düşündüm ve yanılmadım. Tadı da bana çok sevdiğim lohusa şerbetini hatırlattı...Birçoğunuz mutlaka denemiştir ya da doğum tebriğine gittiğinizde ikram edilmiştir. Lohusa şerbetini ister sıcak isterseniz de buzdolabından çıkarıp buz gibi servis edebilirsiniz. Ben her iki halini de çok severim. Neyse, bu şerbetin tadını bilenler ve sevenler eminim kızılcık şurubunu da severler...

Madem sıcak havalara henüz veda edemiyoruz, hazır kızılcık meyvesi de bu mevsimde kolayca bulunabilirken bu şurubun tarifini mutlaka deneyin. Tarifteki şeker size az gelirse daha sonra biraz ekleyip sonra sulandırabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Malzemeler

1 kg kızılcık
2,5 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
2 tatlı kaşığı limon suyu
3-4 adet çubuk tarçın
10 adet karanfil

  • Suyun yarısını bir tencereye boşaltın. İyice yıkadığınız kızılcıkları bu tencereye ekleyip orta ateşte iyice yumuşayana kadar kaynatın. Yumuşamış olan kızılcıkları bir kevgire alın ve üzerinden bir spatula ile bastırarak suyunu bir tencereye çıkartın.

  • Kızılcığı ezerek çıkardığınız suya şekeri ve kalan 2 su bardağı suyu ilave edin. Tarçın çubuklarını ve karanfili de ekleyip, 5-10 dakika kaynatın. Kaynayan karışıma limon suyu ilave edin ve 5 dakika daha kaynatın. Tencereyi ateşten alıp bir süzgeçle şurubu cam bir kavanozun içine süzün. Bu şurubu buzdolabında 1 haftaya kadar kapağı kapalı şekilde muhafaza edebilirsiniz. Şurubu yarı yarıya soğuk su ile sulandırarak servis edebilirsiniz. Daha tatlı bir tat isterseniz şurubu daha fazla ekleyin ya da şeker ilave edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder