Sayfalar

24 Haziran 2012 Pazar

Kayısılı Çilekli Smoothie


Sıcakların iyice bastırdığı şu günlerde hem çok serinletici hem de sağlıklı bir içeceğe ne dersiniz? Geçtiğimiz hafta son azı dişlerini çıkarmak üzere olan tatlıcadım buzdolabındaki meyveleri bile yiyemez bir hale gelince, taze meyvelerle ve yoğurtla smoothie hazırlamaya karar verdim...Bu aralar en sevdiğimiz meyvelerden kayısılı çilekli smoothie hazırladım ve azı dişlerinin sancısını kısa bir süreliğine de olsa bize unutturdu diyebilirim...

Siz smoothie hazırlarken istediğiniz meyveleri seçebilirsiniz, yoğurt yerine süt de tercih edebilirsiniz. Ben hazırladığım bu tarifte yoğurt kullandım, çok daha yoğun ve lezzetli olduğunu söyleyebilirim. Hatta, yoğurt yerine vanilyalı dondurmada koyabilirsiniz. Ayrıca, meyvelerin tadını biraz daha arttırmak için çok az bal da ekledim. Bu içecek tam bir sağlık deposu anlıycağınız.

Hem sizin hem de çocuklarınızın elinizden düşürmeyeceği bu içeceği yazın taze meyvelerle sık sık yapmanızı tavsiye ederim.

Hepinize afiyet olsun.

Malzemeler

500 gr kayısı
500 gr çilek
3-4 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
2-3 yemek kaşığı bal

  • İyice yıkayıp suyunu süzdüğünüz meyveleri çekirdek ve sap kısımlarını temizleyerek blendera koyun. Daha sonra üzerine yoğurt ve bal ekleyerek blendarda tüm malzemeyi karıştırıp buzlu bardaklara koyarak soğuk servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder