Sayfalar

26 Haziran 2012 Salı

Domatesli Mercanköşklü Bruschetta


İtalyan mutfağından yemeğe doyamayacağınız bir lezzet daha. Bruschetta...Birçoğunuz İtalyanların yemek öncesi veya aperatif olarak tükettiği bu lezzete aşina olabilirsiniz, ama ben yine de kendi damak zevkime göre hazırlayıp paylaşmak istedim.

Ben kendi bruschettamda domates ve mercanköşk kullandım. Bu arada bu mercanköşk benim mutfağımdaki küçük saksımda yetiştidiğim süper lezzetli, İtalyan mutfağında da sıklıkla kullanılan ve inanılmaz bir aromaya sahip bir bitki...Aslında nane veya fesleğenle de akraba sayılabilir. Siz mercanköşk temin edemezseniz taze fesleğen veya reyhan ( ben onu da ekledim zaten - tabii yine mutfak penceremdeki küçük bahçemden :) ) kullanabilirsiniz.

Bu lezzetli tarifi sadece domatesle yapmak zorunda da değilsiniz. Kırmızı biberle, patlıcanla, fasulye ezmesiyle...vs harikalar yaratabilirsiniz. Yani, mutfağa gidin ve yaratıcılığınızı konuşturun. Sadece bu tarifin olmazsa olmazı sarımsak ve zeytinyağı...Zaten bu lezzeti bir şölen haline getiren de onlar.

Eğer hala denemediyseniz, bu pratik ve tadına doyamayacağınız tarifi hemen yapın. Zaten bizim damak lezzetimize o kadar yakın ki, sürekli yemek isteyeceksiniz...

Hepinize afiyet olsun.

Malzemeler

4 kişiliktir

4 dilim ekmek ( yarım cm kalınlığında kesilmiş )
2 - 3 diş sarımsak
2 domates
3-4 çorba kaşığı zeytinyağı
4-5 dal mercanköşk
birkaç yaprak reyhan
tuz, karabiber

  • Domateslerin kabuklarını soyup, küp küp doğrayın. Kullanacağınız zeytinyağının yarısını bir sos tenceresine koyun ve hafif ateşte ısıtın. Ezilmiş sarımsağın yarısını ve doğradığınız domatesleri bu tavaya ekleyin. Bir süre karıştırarak soteleyin ancak domatesler ezilmeden ocaktan alın. Domatesli karışıma arzu ettiğiniz miktarda tuz ve taze çekilmiş karabiber ekleyin.

  • Bu arada ekmek dilimlerini ızgara tavasında veya ekmek kızartma makinasında hafif kızartın. Geriye kalan zeytinyağı ve sarımsağı bir kasede iyice karıştırın. Bu karışımı kızarmış ekmeklerin bir tarafına bir fırça yardımıyla sürün. Domatesli karışımı ekmek dilimlerinin üzerine paylaştırın. En son üzerine taze mercanköşk ve reyhan yaprakları ekleyerek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder