Sayfalar

31 Mayıs 2012 Perşembe

Fırında Kuzu Kol



Kuzu etinin lezzeti fırında çok başka oluyor nedense. Evde tencere yemeklerinde de kullanıyoruz kuzu etini ancak fırındaki veya güveçteki lezzete erişmek biraz zor doğrusu...Bu nedenle geçtiğimiz günlerde yaptığım fırında kuzu kol tarifini paylaşmak istedim bugün. Bundan çok kısa bir süre öncesine kadar kuzu etinin kokusuna dahi tahammül edemeyen ben 1-2 yıldır bu tarz tariflere bayılıyorum diyebilirim. Et bu şekilde fırında baharatlarla bütünleşince hem hafif hem de çok lezzetli oluyor.

Kuzu etinin o ağızda dağılan hali ile taze baharatlarla ve yanına ilave ettiğiniz sebzelerle birleşen o lezzetli aroması da damağınızda iz bırakıyor resmen...

Ben bu tarifte etin yanına lezzet vermesi için arpacık soğan kullandım. Siz isterseniz taze patates de ekleyebilirsiniz. Çok daha lezzetli ve tamamlayacı olabilir. Taze baharat olarak da biberiye kullandım, sizin tercihiniz taze kekik, mercanköşk olabilir ya da hangi baharatı seviyorsanız onu kullanabilirsiniz...


Malzemeler

1 kg kemikli kuzu kol, but
20-25 adet arpacık soğan
Taze biberiye ya da kekik
tuz
karabiber
1 yemek kaşığı tereyağ
zeytinyağı
su

  • Kuzu kolu iyice yıkadıktan sonra bir tabağa alın ve tuz ile taze çekilmiş karabiber dökerek üzerine biraz zeytinyağı gezdirin ve bu şekilde bekletin. Diğer yandan arpacık soğanları soyun ve fırın kabına koyun. Üzerine biraz zeytinyağı gezdirin. Eti de fırın kabınıza yerleştirin. Tereyağını küçük parçalar halinde kesip etin üzerine serpiştirin. Taze biberiyeyi de üzerine koyun ve 1 su bardağı ılık su ekleyip, fırın kabının üzerini alüminyum folya ile kapatın. 200 derece fırında en az 1-1,5 saat arası et iyice yumuşayana kadar pişirin. Et pişince alüminyum folyoyu alıp, etin üzeri kızarana kadar biraz daha fırında pişirin. Fırından aldığınız etin üzerine bol miktarda taze çekilmiş karabiber ekleyip servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder