Sayfalar

20 Mayıs 2012 Pazar

Bademli ve Damla Sakızlı Muhallebi


Blogu takip edenler artık biliyor, benim canım kızım tatlı Hera'm kesinlikle süt içmiyor !!! Annesi de ona süt ürünleri tüketmesi için sürekli formül arıyor. Yine öyle günlerden biri yaşandı mutfakta, buzdolabında bana bakan süt ile en pratik ve en lezzetli ne yapabilirim ? Kızımın yiyebileceği ve benim de favori tatlılarımdan biri olan damla sakızlı muhallebi yapmak istedim...

Ama benim tatlı cadıma bunu daha da sevdirebilmek için ve muhallebiye de lezzet katması adına rondoda öğüttüğüm bademleri de ekledim. İnanın süper lezzetli ve hafif bir tatlı çıktı ortaya. Tabii badem kırıntılarıyla da daha sağlıklı ve kalsiyum oranı çok çok yüksek bir tatlı oldu.

Bu tatlıyı hafta sonu yapmıştım, sevgili arkadaşım Özge de o gün bana gelmişti, bizim yaramazlardan ne yediğimizi her ne kadar anlamasak da yine de hoş bir tat bıraktı damağımızda...

Bu pratik ve sağlıklı tatlıyı özellikle çocuklarınıza yedirmenizi tavsiye ederim, içindeki badem kırıntıları sütün kalsiyum kalitesini arttırırken damla sakızı da hoş bir lezzet veriyor. Tabii çocuklarınızı düşünürken sakın kendinizi de mutlu etmeyi unutmayın :)

Hepinize afiyet olsun...

Malzemeler

1 litre süt
1 su bardağından bir parmak eksik toz şeker
1 su bardağı un
3-4 adet ezilmiş damla sakızı
1 çay bardağı rondoda öğütülmüş badem

  • Toz şekeri ve sütü bir tencereye koyup iyice karıştırdıktan sonra orta ateşte ısıtmaya başlayın. Daha sonra tencereye unu ekleyin ve bir çırpıcı yardımıyla sürekli karıştırarak pişirin. Karışım yoğunlaşmaya başladığında damla sakızını ve öğütülmiş bademi ekleyip karıştırmaya devam edin. Muhallebinin yüzeyi göz göz olmaya başladığında pişmiş demektir. Çırpıcıyla tekrar çırptıktan sonra servis kaplarına boşaltın ve buzdolabında en az 3-4 saat soğuduktan sonra servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder