Sayfalar

17 Nisan 2012 Salı

Mercimek Köftesi



Sevgili annemin çok lezzetli yaptığı ve bizim de bir oturuşta yediğimiz mercimek köftesini uzun zamandır yapmamıştım...Bugün annemden tarifi alelacele alıp not ettikten sonra koştum mutfağa ve aynen onun anlattığı gibi yapınca o lezzeti tekrar yakaladım...



Hekes evinde mutlaka mercimek köftesi yapmıştır, ya da en azından bir yerlerde tadına bakmıştır. Ama, aynı kısırda olduğu gibi mercimek köftesi de elden ele değişebilen bir lezzet aslında...Bazıları daha sulu bir kıvam tercih ederken bazıları daha kuru ya da daha salçalı seviyor...Ben de bizim evin damak lezzetine göre bir mercimek köftesi yapmış oldum...Biz afiyetle yedik, siz de deneyip tadına bakmak isterseniz eminim bayılacaksınız...

Hepinize afiyet olsun.


Malzemeler

2 su bardağı mercimek
1 su bardağı köftelik bulgur
1 demet taze soğan
1 demet maydanoz
4-5 adet taze sarımsak
1 adet küçük boy kuru soğan
1/2 demet taze nane ya da arzu ettiğiniz miktarda kuru nane
1 tepeleme yemek kaşığı salça
1 adet limonun suyu
1 kahve fincanı zeytinyağı
4 su bardağı sıcak su

  • 2 su bardağı mercimeği 4 su bardağı sıcak su ile düdüklü tencerede 10 dakika kadar haşlayın. Mercimekler iyice yumuşayınca 1 su bardağı köftelik bulguru ekleyin ve bir kaşıkla iyice karıştırın ve bütünleşmesini sağlayın. Salça, limon suyu ve zeytinyağını da koyun, diğer malzemelerin hepsini ince ince doğrayıp baharatlarla birlikte mercimek ve bulgur karışımına ekleyin. Karışımı bir kez de elinizle yoğurup, ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle şekil verin. Marul yapraklarıyla servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder