Sayfalar

27 Şubat 2012 Pazartesi

Elmalı Kakaolu Kek


Eminim aranızda elmalı kekin tadını denemeyen, deneyip de sevmeyen yoktur...Ben de çok severim elmalı keki, aslında böyle meyveli keklerin hepsinin tadını çok seviyorum. Çünkü hem hafif hem de sağlıklı bir kek yemiş oluyorsunuz bence...Dolayısıyla da bu yaptığım kekler bana fazla fazla kilolar olarak geri döner mi acaba diyerek kendinizle hesaplaşmıyorsunuz en azından...:) Bu tarifi de sevgili arkadaşım Özge'nin geçen hafta evinde bana yaptığı kekten esinlenerek yaptım. Özgenin bu keki tamamen yağsız olması nedeniyle inanılmaz hafif ve lezzetliydi. Hatta daha biz tadına bile bakamadan bizim ufaklıklar bizden önce saldırdılar kekin kokusuna dayanamayıp...:) 


Ben de bu hafta sonu buzdolabında biriken elmaları görünce, şimdi tam elmalı kek yapma zamanı dedim kendime...Böylece sevgili eşimin 'bu işlerle uğraşırken meyve yemeyi ihmal etmiyorsun hayatım değil mi?' sorusundan da kurtarmış oldum kendimi :)) Kızım da bu keki çok sevdiği için hemen denemek istedim zaten. İçinde de tarçın, badem ve elma gibi besin değerleri yüksek malzemeler de olunca süper sağlıklı ve bir o kadar da lezzetli bir kek çıktı ortaya...



Siz de elma ve tarçın lezzetinden hoşlanıyorsanız, ister kendiniz ve çocuklarınız için isterseniz misafirleriniz için bu klasik tarifi mutlaka deneyin derim...


Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 kahve fincanı kakao
2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tarçın
1 kahve fincanı öğütülmüş badem
1 elma rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Üzeri için;

2 adet elma
2 yemek kaşığı esmer şeker

  • Yumurtaları ve şekeri derin bir kapta çırpıcı veya mixerle iyice çırpın. Üzerine sıvıyağ ve sütü ekleyip tekrar karıştırın. Bu karışıma tarçın, elma rendesi ve bademleri ekleyin.

  • Başka bir kapta harmanladığınız kabartma tozu, vanilya, un ve kakao karışımını sıvı karışıma ekleyip iyice karıştırın. Yağladığınız kek kalıbınıza karışımı dökün.

  • 2 adet elmayı ince şeritler halinde dilimleyip kek hamurunuzun üzerine istediğiniz şekilde dizin. Elmaların üzerine 2 yemek kaşığı esmer şeker serpip 200 derece fırında hamurunuzu kürdanla kontrol ettiğinizde yapışmayacak kıvama gelene kadar ortalama 40-45 dakika pişirin.

1 yorum: