Sayfalar

17 Şubat 2012 Cuma

Çikolatalı Granola Bar


Son günlerde üzerinden geçtiğim yemek tariflerinde nedense Granola sürekli karşıma çıktı. Benim daha önce hiç denemediğim Granola, özellikle Amerikalıların kahvaltılarında çok sık tükettiği oldukça sağlıklı besinler içeren bir öğün aslında...Ben her ne kadar bu tarz kahvaltıları tercih etmesem de karşıma bu kadar çıkıp da 'beni ye' diye bağıran bu granola barları denememek hata olurdu doğrusu...

Nigella Lawson'ın ve Martha Stewart'ın Granola denemeleri arasında gidip gelirken, en pratik ve damak zevkime en uygun haliyle yapmak istedim. İşin içine çikolata da girince tadı gerçekten harika oldu.



Kahvaltıda ya da ara öğünlerde pek yulaf ezmesi kullanmadığı fark ettim. Aslında oldukça sağlıklı ve doyurucu olan yulaf ezmesinin, bu Granola barlar içindeki lezzetine bayıldım. İnanın 2 gündür ara öğünlerde bile elimden düşürmüyorum. Bu nedenle, eminim bu Granola denemelerim mutfakta daha devam edecek...


Hem çocuklar için hem de bizim için harika bir atıştırmalık diye düşünüyorum. İçinde kuru kayısı, badem ve hindistan cevizi gibi sağlıklı ve besin değeri yüksek yiyecekler olunca gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz zaten. Özellikle arabada bir yere giderken bu barlardan yanınıza almanızı tavsiye ederim, hele işiniz gereği sürekli yoldaysanız, hem sağlıklı hem de lezzetli atıştırmalıklarınız olur yanınızda...

Hepinize afiyet olsun...

Malzemeler

10 adet irice kesilmiş kuru kayısı
110 gr yulaf ezmesi
65 gr esmer şeker
70-80 ml sıvıyağ
85 gr bal
50 gr robotta öğütülmüş badem
80 gr hindistan cevizi
65 gr irice doğranmış bitter çikolata

  • Öncelikle bir sos tavasında sıvıyağ, bal ve esmer şekeri sürekli karıştırarak 1-2 dakika kadar malzemeler bütünleşene kadar pişirin.

  • Diğer yandan bütün kuru malzemelerin hepsini ( çikolata hariç ) derin bir kapta harmanlayın. Ocaktan aldığınız sıvı karışımı kuru malzemelerin üzerine dökün ve iyice karıştırın. Hazırladığınız bu karışımı yağlı kağıt koyduğunuz kare şeklinde bir kalıba yayın ama üzerine çok bastırmadan spatulayla köşelere doğru yayın.

  • Kalıptaki bu karışım hala sıcakken bıçakla iri parçalara ayırdığınız çikolataları karışımın üzerine serpin ve spatulayla bastırarak karışımın içine çikolataların biraz gömülmelerini sağlayın. Karışımın sıcaklığıyla çikolatalar biraz eriyecektir, kalıbı buzdolabında 1-2 saat dinlendirdikten sonra çıkarın ve 16 eşit parça halinde keserek barlarınızı hazırlayın. Bu barları kapalı bir kavanozda 1 hafta kadar koruyabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Hemen denemek istiyorum.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim ella, şimdiden afiyet olsun sana...

    YanıtlaSil