Sayfalar

29 Ocak 2012 Pazar

Limonlu Susamlı Izgara Karides


Egeli olmamdan mı kaynaklanıyor bilmiyorum ama deniz ürünlerine bayılırım; hatta neredeyse hiç ayırt etmem karides, kalamar, ahtapot, yengeç, ıstakoz...Anlıycağınız denizden ne çıksa yerim...Dün akşam eşimin aldığı karidesleri klasik bir şekilde haşlamaktansa bu defa ızgara olarak deniyim dedim ve hakikaten süper lezzetli oldu. Genelde karides bizim evde ya haşlanır ya da domates sosla güveç olarak pişirilir. Ama bu şekilde ilk defa yaptım ve çok beğendik, misafirlerinize farklı bir lezzet sunmak adına size de tavsiye ederim...

Malzemeler

500 gr kabuklu karides
1 limon suyu
1 avuç ince kıyılmış dereotu
2-3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz
Karabiber
1 tatlı kaşığı susam

  • Karidesleri direk ızgara da yapabilirsiniz ancak ben 2-3 dakika sıcak suda bekletip daha sonra üzerlerine biraz zeytinyağı gezdirdim. Karideslerin her iki tarafına da tuz ve çekilmiş karabiber sürdükten sonra ızgara tavasına koyabilirsiniz. Tavanız sıcakken bir kenarda 2 ye ya da 4 e böldüğünüz bir limonu da ızgara edebilirsiniz.

  • Karidesleriniz ızgara olurken bir sos tavasında zeytinyağı ve ezilmiş sarımsakları soteleyin. Üzerine bir limonun suyunu ve dereotlarını da ekleyip biraz kaynatın. Karidesleriniz hazır olunca tavadayken hazırladığınız limonlu sosu ilave edin ve susamlarıda karideslerin üzerine serpiştirin. Sos biraz suyunu çekince karideslerinizi servis tabağına alın üzerine susam ve taze dereotu ilavesi yapabilirsiniz.

1 yorum: