Sayfalar

28 Ocak 2012 Cumartesi

Kısır



Her yörenin kendine özgü kısır tarifleri farklılık gösterse de birçok insanın çayın yanında hayır diyemeyeceği türden bir lezzettir kısır...Ben de çok severim ve fırsat buldukça da yaparım. Tabii taze domateslerle yazın daha bir lezzetli olur ama bizim evde yaz kış demeden çok rağbet görür...Bugün de çayımıza lezzet katması için kısır yapmıştım, çok klasik olduğu için bloga koymayı düşünmüyordum ama mutfaktaki kokusundan ve görüntüsünden olacak ki daha fazla dayanamayıp fotoğrafladım ve sizlerle paylaşmak istedim:)

Malzemeler

1-1,5 su bardağı ince bulgur
1/2 kahve fincanı zeytinyağı
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası-
 2 yemek kaşığı nar ekşisi
3 diş ezilmiş sarımsak
5-6 adet doğranmış taze soğan
1 tutam doğranmış taze nane ya da kuru nane
tuz, karabiber
1 tutam doğranmış maydanoz

  • Bulguru bir kapta üzerini çok az geçecek kadar sıcak suyla ıslatın ve 10-15 dakika bekleyin. Bu arada taze soğanları, maydanozu, naneyi ve sarımsakları hazırlayın.

  1. Demlenmiş olan bulgura salçayı ve ezilmiş sarımsakları ekleyip elinizle fazla sıkmadan 5 dakika kadar yoğurun. Daha sonra üzerine zeytinyağı, limon suyu ve doğradığınız malzemeleri ekleyip iyice karıştırın. Tuz ve karabiber ilavesini de yaptıktan sonra marul yapraklarıyla servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder